De Parcivalschool

Onze visie

De Parcivalschool verwelkomt je in een unieke onderwijsomgeving waar het buitengewoon onderwijs harmonieus samengaat met de diepgaande principes van de steinerpedagogie. Onze benadering is als een frisse bries die de natuurlijke ritmes van het leven omarmt en viert als een cruciaal onderdeel van het leerproces.

In onze kleinschalige gemeenschap creëren we een veilige haven waar onze leerkrachten een persoonlijke band opbouwen met elk kind, hen begeleiden en samen groeien door de jaren heen. Het is meer dan alleen leren; het gaat om het vormen van betekenisvolle relaties en het herkennen van de unieke essentie in elk kind. Onze leerkrachten stellen de fundamentele vragen: “Wie ben jij? Wat is jouw verhaal en hoe kunnen we samen jouw pad verkennen?”

Een gemeenschap van zorg
Ritmisch leren

Onze schooldagen volgen een aangenaam en voorspelbaar ritme dat de kinderen en jongeren helpt zich veilig en georiënteerd te voelen. Door onderwerpen zoals lezen, schrijven, rekenen en lokale geschiedenis in blokken van enkele weken die we 'periodes' noemen aan te bieden, wordt leren een avontuurlijke ontdekkingstocht in plaats van een haastige race tegen de klok.

Creatieve expressie

Creativiteit vormt de kern van ons curriculum. Kunst is in onze school geen apart vak, maar een manier van zijn en ervaren. Of het nu gaat om schilderen, tekenen, boetseren of acteren, creatieve expressie is verweven in het dagelijkse leerproces, waardoor leren een vreugdevolle en expressieve ervaring wordt.

Wat zeggen onze leerlingen?

Voorbeeld naam

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Mattis ullamcorper velit sed ullamcorper morbi tincidunt. Quis hendrerit dolor magna eget est lorem ipsum. Nec nam aliquam sem et tortor consequat id.

Neem een kijkje

Instagram @antwerpenparcival